Αρχική σελίδα
- Αρχείο Δημοσθένη Κοκκινίδη
- Αρχείο Μίκη Ματσάκη
- Αρχείο Γιάννη Μόραλη
- Αρχείο Νέλλης Ανδρικοπούλου
- Αρχείο Νίκου Νικολάου
- Αρχείο Φωκίωνα Ρωκ
- Σχέδια Σπύρου Παπαλουκά
Βοήθεια για την αναζήτηση
Αναζητήσεις
- Γενική Αναζήτηση
- Αρχειακό Ξεφύλλισμα
- Ειδική Αναζήτηση
- Φωτοτράπεζα Έργων
Προβολή Τεκμηρίου
ΤΙΤΛΟΣ
Κεραμική σύνθεση τοίχου με εσώγλυφες πλάκες, First National City Bank, Θεσσαλονίκη
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
1969
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (δημοσίευσης)
5 x 17,5 μ.
ΕΙΔΟΣ
αρχιτεκτονικό
κεραμικό
ΥΛΗ
κεραμική
ΣΥΛΛΟΓΗ
Alpha Bank
ΣΤΟΙΧΕΙΑ / ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
First National City Bank, Θεσσαλονίκη, 1968 Αρχιτέκτονες: Θ. Παπαγιάννης, Ι. Μπενεχούτσου Εκτέλεση κεραμικών: Ε. Βερναδάκη. / Περιγραφή από Alpha Bank: Ήδη από το 1962, ο Γ. Μόραλης είχε αρχίσει να δημιουργεί συνθέσεις μεγάλων διαστάσεων για εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους, με πρώτο παράδειγμα την σύνθεση σε μάρμαρο για την πρόσοψη του ξενοδοχείου Χίλτον. Αντλούσε αρχικά το θέμα από την ιδιομορφία και τη λειτουργία του χώρου και στη συνέχεια δημιουργούσε ένα ιδιαίτερο σύμπαν στοιχείων και σχημάτων όπου είχαν μεταμορφωθεί παραστάσεις, εικόνες πόλεων, σύμβολα. Το απλό σχέδιο της πρώτης ιδέας γινόταν σαφές προσχέδιο και στη συνέχεια λεπτομερής μακέτα με προσαρμογή των στοιχείων τους σχεδίου στον αρχιτεκτονικό κάνναβο. Η κεραμίστρια Ελένη Βερναρδάκη, μόνιμη συνεργάτις του από το 1960, μετέφερε τα σχέδια σε χειροποίητες κεραμικές πλάκες και πρόσθετε τα χρώματα. Για την First National City Bank , ο Μόραλης δημιούργησε συνθέσεις για τα Καταστήματα της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά. Και στις δύο περιπτώσεις, τα επιτοίχια κάλυπταν τον μεγάλο τοίχο του ισογείου. Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, ο Μόραλης επέλεξε να εικονίσει αρχιτεκτονικά και μοτίβα από την μεταβυζαντινή Θεσσαλονίκη. Απομόνωσε στοιχεία της βυζαντινής ναοδομίας, απλοποιώντας τα σχήματά τους σε βασικά γεωμετρικά σχήματα, όπως ο κύκλος, το τετράγωνο, το τρίγωνο, η αψίδα, οι διακοσμητικές ταινίες, δημιουργώντας εννέα μοτίβα ιδίων διαστάσεων. Όλες οι κεραμικές πλάκες είναι στο χρώμα του πηλού και τονίζονται χρωματικά με ελάχιστο καφέ και ώχρα, ενώ δέχονται το φως μέσα στα εμπίεστα σημεία των επιφανειών τους. Σε συνδυασμούς και ενότητες, διαγράφουν και αποκαλύπτουν την περίπλοκη εικόνα της πόλης που απλώνεται με γεωμετρική συμμετρία στο κεντρικό τμήμα του επιτοίχιου. Στην περίμετρο απλώνονται ισάριθμες ταινίες απλών κεραμικών πλακών που πλαισιώνουν τη σύνθεση και την προβάλλουν . Τα προσχέδια και οι μακέτες του έργου, μαζί με όλο το αρχείο των αρχιτεκτονικών εργασιών του Γ. Μόραλη, δώρισε ο ίδιος στο Μουσείο Μπενάκη το 2009.
ΛΕΖΑΝΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Κεραμική σύνθεση τοίχου με εσώγλυφες πλάκες, First National City Bank, Θεσσαλονίκη, 1969 Διαστάσεις 5 x 17,5 μ. Συλλογή Alpha Bank
ΛΕΖΑΝΤΑ ΑΓΓΛΙΚΗ
Mural composition of cavo-rilievo tiles, First National City Bank, Thessaloniki, 1969 Dimensions 5 x 17.5 m Alpha Bank Collection
ΘΕΜΑ
αρχιτεκτονική
εφαρμογή
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
Γιάννης Μόραλης
ΚΩΔΙΚΟΣ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ
IM_0803
Ψηφιακά αντίγραφα
©2019 infoLib |
LibSolution